drömboende


Blev upphämtad av Mamma, Frida och Pernilla efter jobbet och vi åkte ut till Badelunda. Här ligger nämligen ett hus som innehåller en sjuk lägenhet som mamma och syrran eventuellt får flytta till. Jag önskar att allt var klart och att flyttlasset var på väg att gå, men nu kan vi bara hålla tummarna. Här vill jag fira jul.



Framsidan...


Baksidan (med sjukt stor tomt inklusive fotbollsplan plus fotbollsmål och en lada).


Egen ingång upp till lägenheten, dubbeldörrar. Där inne väntar en stor hall/trappuppgång.


Bred trappa upp till lägenheten.


Öppen planlösning när man kommer upp.


Galet häftig lägenhet som just nu topprenoveras.


Gamla bevarade vita trädörrar till alla rum.


Vitmålat fint trätak överallt och framförallt, luftigt och
högt i tak. Drömmen!


Gamla stora fönster som släpper in massor av ljus.


Lägenheten har tre FINA braskaminer...


...den största står i vardagsrummet.


Stort vardagsrum som kommer att bli så fint, här hoppas vi få chansen att spendera mycket tid.


Frida i sin soon to be walk-in-closet (?)


Galen garderobsmöjlighet med fyra fina fönster. Frida ser vimmelkantig ut av hoppfullhet
(HAHA).

Av den upplevelsen blev vi alla grymt inspirerade. Tänk om mamma får chansen att bo här. Då vet ni var ni hittar mig nästa sommar. Åh vad jag ska önska nu, varenda dag ska jag önska, och hålla tummarna för ett positivt besked, gör det du med! Vi blev såklart också galet hungriga så vi styrde kosen hemmåt mot mammas nuvarande casa.


Världens bästa människor.


Vi åt en thai buffé som var så god, så god.


Och sedan bakade mamma efterrätt medan vi snackade skit och färgade mina blonda rötter bruna igen. Så jäkla skönt att vara nyfärgad. Det ser inte längre ut som om jag har flint, nice va?!


Såhär normala är vi i min familj. Mamma drog på sig slingmössan och gjorde sig lite blondare. Disa var mest sugen på paj, och vi andra försökte att njuta av den mellan skrattattackerna. Seriöst, det ser inte klokt ut. Men sjukt kul.


Okej, du får väl smaka då.

TACK söta ni för en underbart trevlig måndagskväll. Vänner och familj lyser verkligen upp livet. Nu ska jag lägga mig med en bok och läsa tills jag slocknar. Bästa sömnpillret ever.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Becca

Ser verkligen fint ut!! Jag har snart läst ut boken du gav Tessan, haha, den har hjälpt mig mycket;)

2009-08-11 @ 00:54:28
Postat av: Louise

jag håller alla tummar jag har:)

puss fina du

2009-08-11 @ 17:17:20
URL: http://borstad.blogg.se/
Postat av: karin

åh vilken mysig lägenhet hanna! nu håller jag alla tummar att den blir din mammas! vad kul det var att ses häromdagen också! stor kram till dig finis!

2009-08-12 @ 12:20:29
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0