Life is a bitch!


Livet är till för att levas varje dag. Det är dagarna som går som är livet.

Ibland är allt piss. Och ibland är man lycklig som fan. Och ibland svänger det fortare än man hinner blinka.
Vare sig man vill eller inte. Så har det varit för mig dom senaste dagarna och jag är chockad. Och allt känns piss och jag vill inte alls ha det såhär överhuvudtaget. Kunde jag skulle jag ställa tillbaka klockan och göra om allt på ett annorlunda sätt. Det går ju dock inte som vi alla vet. Det enda jag kan påverka nu är min egen lycka. Så nu gräver jag upp mig själv ur soffan och lever för dagen. Det är det här som är livet. Antar jag. Ibland går allt åt helvete, det är väl något man måste acceptera. Men det sista som lämnar mig är hoppet, jag hoppas alltid, och jag tror alltid, och jag är en positiv människa innerst inne. Det sämsta man kan vara är negativ och bitter, så nu plockar jag fram alla mina positiva sidor och tar nya tag. Life is a bitch! Man måste bara lära sig att leva med det helt enkelt och göra det bästa av alla situatoner. För jag vet ju att livet även kan kännas underbart... Men när?

Jag har utan tvekan världens bästa jobb, jag hade aldrig fått så här mycket stöd och positiv feedback på någon annan arbetsplats. Jag är så GLAD över att vara omringad av underbara och förstående medarbetare. It´s coming right back at ya peeps! Varje dag när jag går till jobbet så är jag glad över att få komma dit och ser fram emot min dag.





Så sant. Jag slutar jaga lyckan... Men jag tänker framåt, positivt och hoppas.




Kommentarer
Postat av: teso

så sant så sant!!

puss på dig gumman. allt kommer att bli bra! <3

2009-07-02 @ 22:38:39
Postat av: Anonym

helt rätt inställning gumman!

du är mer positiv än någon annan.

tänker på dig.

puss & bamsekram

2009-07-03 @ 00:13:38
URL: http://y0hanni.blogg.se/
Postat av: Becca

Så himla sant! Man ska leva i nuet och inte analysera allt så mycket (lättare sagt än gjort). Allt löser sig!! Kram

2009-07-03 @ 10:00:47
Postat av: Lina

Lilla goding!

Så glad att jag har dig här om dagarna...



Ses snart! :)

FREEEDAGS FIKA WIIHOOO!

2009-07-03 @ 10:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0