God förmiddag bitches!


Tidig morgon för mig imorse med. Men det gör ingenting för jag är så glad idag! Har varit på jobbet i ett par timmar nu och städat och pysslat lite. Kunderna lyser ännu med sin frånvaro. Men snart blir alla utsläppta på lunch, så då kanske? Det är ju lön idag.

På vägen hit såg jag en hund som låg instängd i en bil i värmen. Så jag ringde polisen. Man kan inte stänga in en hund i en bil när det är 30 grader ute. Vad är det för idiot? Sånt här gör mig arg. Ingenting var öppet, det fanns inte ett enda lufthål, och det spelar ändå ingen roll. Hundar kan inte svettas som vi människor eftersom dom har päls. Istället blir dom snabbt överhettade och det leder till döden. En hund kan dö i en varm bil på mindre än 30 minuter. Hur skönt tycker du att det är att sitta instängd i en varm bil? Och det enda som händer dig är att du svettas! Den lilla vovven bara låg där på sidan och flämtade. Polisen skulle skicka dit en polisbil och försöka få tag i ägaren. Annars slår dom sönder rutan och tar ut hunden. Man har även som privatperson rätt att slå sönder bilrutan om man hittar en instängd hund som mår dåligt av värmen. Nu har ju inte jag världens starkaste knytnävar, och inte hade jag något tillhygge i väskan heller, så därför ringde jag polisen. Annars skulle jag lätt slagit mig in och räddat hunden. Vad är det för jävla människor som gör så mot sin familjemedlem? Jag har tänkt på den lilla vita hunden hela morgonen, hoppas att den är utsläppt i friska luften! Nu vet du vad du ska göra om du ser en hund i en bil en sommardag!



Det är vår plikt som hundägare att ge våra hundar ett bra liv. Det kan dom tyvärr inte styra över själva, därför blir dom väldigt beroende av sina hussar och mattar, tänk på det alla hundägare där ute!


Kommentarer
Postat av: teso

fyfaan vilka idioter! Usch man blir så aarg!!

2009-06-25 @ 16:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0