Jag vill åka på semester!


Välkommen måndag och ny en vecka!

Varmt att sova, håller ni med? Jag hade takfläkten på och vaknade ändå både en och två gånger. Klockan fem imorse kom puss-tussen upp och borrade in sig nära, nära med all sin päls i mitt ansikte. Mysigt, jag höll på att dö av värmeslag. Men jag hade inte hjärta att putta bort henne när hon var myssugen. Dock insåg hon själv efter en halvtimme att det blev ohållbart och la sig nere vid fötterna, så jag fick sova en stund till innan det var dags att vakna klockan sju.

Nu har jag jobbat ett par timmar och pysslat och städat lite. På sommaren dör liksom all butiksverksamhet ut lite, särskilt i detta väder. Folk spenderar ju pengarna på semestern och uteserveringar istället för shopping. Så då får man diska och putsa speglar och sånt där annat kul. Jag måste hålla mig sysselsatt annars går dagarna så sakta. Luftkonditioneringen här inne är trasig idag så det är väldigt kvavt och mysigt.

Igår kväll betalade jag månadens alla räkningar. Visst är det det absolut tråkigaste som finns? Det känns ju som att man kastar pengarna i sjön. Men men, alla har vi samma problem. Nästa gång ska jag sätta på hög musik och ta ett glas vin samtidigt så kanske det inte svider lika mycket.



Jag vill åka bort till en strand och ett blått hav. Snart?


Och sen vill jag sitta vid poolen och sippa paraplydrinkar!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Såg ganska læskande och goda ut de dær drinkarna!!!!! hur gåre med lgh? och resan, ska ni åka ? puss

2009-06-29 @ 12:25:12
URL: http://dennadag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0