nagellack och hyllplan


Vilken trött onsdagkväll jag har haft, jag kom hem sent och har bara kollat på Grey´s Anatomy. Baby är på födelsedagsfest så jag och Disa ska snart gå och lägga oss ensamma. Jag kommer att somna på noll sekunder ikväll.

Imorrn bitti ska vi hinna till hundfrissan innan jobbet. Disa luktar illa och ser ut som om hon levt i skogen i veckor så hon behöver verkligen en helrenovering. Det bästa jag vet är att sedan hämta upp henne igen när hon är nybadad, klippt och jättefin.


Jag älskar röda nagellack så idag köpte jag två olika nyanser. Dom ser visst exakt likadana ut här men jag lovar, det finns en liten skillnad. Jag älskar HM´s lack. Billiga, håller helt okej, torkar fort och du kan byta ut dom eller köpa nya färger hur ofta som helst.



I början på veckan såg min dag ut såhär. Japp, vi skulle bygga ihop en hylla OCH måla den. DISASTER! Plankorna började med att gå sönder, sedan vart den väl sådär halvsnygg efter målningen (sökandet efter passande färg tog för övrigt en halv dag). Och när vi väl skulle bygga ihop skiten GICK DET INTE. Felsågat, inget passade och allt var bara helt åt helvete. Här ser det ju ut att gå ganska bra...



...men det är ett frustrerat fejk smile, jag lovar.



Sedan tänkte vi slå ihop hyllplanen med en hammare, det gick inget vidare och vi hade sönder den lite till.



Så sagan slutar med att vi använder vår sköna kroppsvikt och HOPPAR ihop skiten så gott som det går. Stackars alla ni som gick förbi och såg oss, och förlåt om ni råkade få men för livet. Lina uttryckte att "hade jag velat bygga bokhyllor hade jag väl fan jobbat som snickare", och jag är beredd att hålla med. (Hyllan ska stå i skylten i ca två veckor). Tur att vi har ganska nära till skratt, det räddade oss från att bryta ihop.


Näe, nu är det hopp i säng om det ska bli något frisör besök för den rufsiga pudeln imorrn bitti. Vi pratas igen imorrn vänner! GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: teso

hahah det bygget hade jag gärna skådat :P

fiin tröja oxå! hörs i morron. PUSS

2009-10-08 @ 22:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0