ikväll kom hösten (och det dåliga humöret)


Jag känner mig inte pigg just nu. Antingen håller jag på att bli sjuk, eller också beror det på att jag slutat röka och har absinens, eller så är det gammal vanlig hederlig PMS. Jag kan inte riktigt identifiera känslan, men jag skulle typ vilja slå någon eller skrika högt, något i den stilen. Eller gråta floder. Vad härligt det är med kvinnliga hormoner (om det nu är det). Jag tror att jag går och lägger mig så att jag slipper utbrottet. Och så att stackarna här hemma i min närhet slipper utbrottet. Lugnast för alla. Ny dag, nya tag imorrn.


Såhär glad var jag i alla fall tidigare idag på mammas födelsedagskalas. Disa stal showen genom att äta av en bit av tårtan när ingen såg. Tårtan stod på ett lågt bord ute på altanen och dörren var öppen, vårat misstag. Som tur var gick den att rädda och ätas av ändå.


Mamma öppnar prensenterna som hon fick av mig. Lite smått och gott, blockljus och ett glasfat bla.


Jag var tvungen att börja äta ensam innan alla kommit för att hinna i tid till fotbollen. Här lyssnar jag på medans mormor och Frida diskuterar symaskinsfunktioner... Interesting? Njae.



Sedan var det ju fotbollen. Och det var trevligt, ungefär tills allt gick åt helvete. Mer än så behöver inte nämnas. Var nyss ute med hunden och nu ösregnar det. Slut på sensommar och allt vad värme heter?

Det har tagit mig sjukt lång tid att skriva detta lilla inlägg. För att internet SUGER. Kanske skulle jag ringa Tele2 imorrn?!

Skönt, så, nu har jag klagat av mig. Jag som brukar vara så fruktansvärt positiv. Det är jag ju såklart fortfarande men ibland får man känna såhär. Han i soffan tycker att jag suckar för högt och ser för sur ut. Så jag kanske skulle rycka upp mig nu. Jag ska i alla fall INTE ta den där ciggen som egentligen skulle sitta fint nu. INTE!

Hoppas att era hormoner är stabilare denna söndagkväll än vad mina är. Life is good.


Kommentarer
Postat av: pernilla

haha vännen. bättre imorrn tror jag. här är det lite ensamt ikväll, men jag ska sova jag med. PUSS

2009-09-20 @ 22:26:10
URL: http://dennadag.blogg.se/
Postat av: Becca

Haha du är inte ensam, jag har varit exakt lika idag. Pendlat från jätteglad till tårar, pms är det i mitt fall. Men jag har ingen att bli irriterad på eller slå på och lika bra är ju det i det här fallet:P haha. Vi får hoppas på en bättre dag imorrn! Puss och god natt! (och ta ingen cigg!!!!)

2009-09-20 @ 23:37:45
URL: http://eccabeccas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0