jag lever, men det är knappt


Sedan i fredags har jag legat i koma i soffan under ett täcke. Hög feber, ont överallt, förkyld, hosta. FY FAN! Jag glömmer alltid bort hur det känns att vara sjuk. Nu ska jag verkligen lära mig att uppskatta hur det känns att vara frisk... Jag vaknade upp ur koman idag och har t om klarat av att jobba. Men jag är extremt trött nu ikväll och hostar typ upp lungorna så jag vill inte påstå att jag är helfräsch än. Men halvfräsch, det duger.

I fredags kväll kom Pernilla och Rebecca ändå hit, trots smittorisken. Starkt av dem! De lagade GOD mat, kyckligen fileér fyllda med feta och soltorkade tomater och mozarella-sallad. Efter det glass med maränger. Jag låg rätt bra där under mitt täcke och blev serverad mat och thé. Själva drog dem i sig varsin flaska vin och njöt inte bara av maten utan också av att inte ha ont i halsen. Bättre sjuksköterskor kunde jag inte haft i alla fall, thats what friends are for.

Ikväll besparar jag er en bild på falukorv och makaroner (snällt va?!) som vi har ätit och nu ska jag vädra sovrummet på flera äckliga baciller. Sedan är det NATTA! (Undrar om jag kan sova inatt, jag har typ liggsår efter dessa dagar och hostar som sagt ut lungorna...hrm). Peace.

Kommentarer
Postat av: Liv

Kul att du är tillbaka ;)

2010-04-29 @ 19:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0