halvbra start på veckan...


Jag längtar redan tills nästa vecka startar. Det blir aldrig som man tänkt sig ni vet, och jag hade kanske önskat att denna vecka startat liiite roligare...

Bara jobb har stått på schemat hittills men imorrn ska jag njuta av efterlängtad ledighet. Hoppas att det slutar snöa också så att man har lust att vara ute längre än tio minuter.


Den som det är mest synd om den här veckan är i alla fall lilla Disa (som btw har namsdag idag). Plutt var hos frisören i måndags och där skedde en liten olycka (till allas förskräckelse). Frisören hade nya skär på klippmaskinen och Disa hade lite spatt i benen för en sekund... Det resulterade i ett skärsår i ljumsken. Eller snarare köttsår. Ajaj. Jag tycker så synd om henne och hoppas att det läker fort, fort. Vi tvättar med koksalt varje morgon och kväll och lillis får ha tratt på sig dygnet runt (vilket inte är så populärt). Det ser redan liite bättre ut fast samtidigt ändå fortfarande otäckt och "köttigt" ut. Hon har fått ha tratten av korta stunder men det är ingen idé för då måste jag passa HELA tiden (annars slickar hon i såret) så den får hon tyvärr stå ut med i flera dagar till. Vi längtar tills det blir helt bra så att vi kan gå låånga promenader igen och få tillbaka Disas glada humör...

Nu, rundan runt kvarteret och sedan sängen. SOV GOTT!


Kommentarer
Postat av: louise

stackars liten då:(

hoppas de blir bra snart

puss min fina vän

2010-02-04 @ 11:57:05
URL: http://borstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0