disa är hemma!



I eftermiddags fick jag hämta hem Limpan! Trött och tagen, men hon mår bättre. Såhär såg vi ut igår efter många timmar i väntrummet.


En stackars liten tass i mattes knä. Vi fick sitta med dropp i två och en halv timme sedan tröttnade Disa på att sitta still och lunkade runt så gott hon kunde. Då började det läcka blod in i droppslangen så då fick hon bli bortkopplad en stund. Inatt har hon legat med näringsdropp hela natten och fått mediciner direkt ut i blodet.


Sorgsna ögon... det är inte lätt att ha ont i magen!


Här var vi nog inne på femte timmens väntan tror jag. Snacka om att det blev frustrerande att bara sitta där och stirra på dem här dörrarna där en veterinär skulle komma ut och ta hand om oss. Men det hade visst varit väldigt mycket olycksfall på akuten denna fredag. Därav väntetiderna...

Nu är det vila, medicin och specialkost som gäller! På onsdag ska vi på återbesök och få alla provsvar. Hon ska även få göra ett ultraljud för att utreda vad det är för fel med lilla magen. Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt... Ikväll har vi haft sjukstuga här. Klippt bort bandage, tvättat rent benen från torkat blod och sovit. Nu har hon petat i sig lite mat och snart ska vi natta oss här. Jag tror att sjuklingen får sova mellan matte och husse inatt..


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Myspys att ha lillan hemma igen!

2010-09-12 @ 10:32:10
URL: http://dennadag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0